onsdag den 24. august 2011

Ole Lukøje

Se lige:-)

Nu har jeg endelig fået mine flotte Ole Lukøje lamper op, efter at vi har fået lavet drengenes værelse! (ja i flertal, har nemlig 2 lige gamle og lige flotte lamper.)
De er de lamper, som min søster og jeg har haft hængende på vores værelser, da vi var små... Så 25-30 år er de da nok!!

Conrad siger at Ole Lukøje putter babyen:-)

Har søgt på nettet, og kan se at de åbenbart er meget eftertragtede... Det anede jeg ikke.
Et sted imellem 650 og 1000 kr bliver de solgt for!!!
Jeg elsker mine, og skal ikke sælge dem... Selvom jeg næsten kunne blive rig på det;-)




Kærlige hilsner fra Mette

3 kommentarer:

  1. Wow - det er da også virkelig nogle flotte eksemplarer! Det er noget med at lampeskærmen er lavet af griseblære?

    Kan godt forstå, at de ikke skal sælges - de skal da gå i arv.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Ja, de er flotte og velholdte. Og har bare ligget og ventet på at vi fik børn:-) Og at vi fik lavet deres værelse ordentligt...
    Jeg ved ikke om det er griseblære... Hvordan føles det? Det er i hvert fald en tynd rød skærm...
    Og ja, de skal nemlig gå i arv, hvis de vil det:-)

    SvarSlet
  3. Hej ::)) Der er en Eventyr Lampe fra OLUK, Jenny & Peter Andersen begyndte i 1930-40érne med Ole Lukøje lamper og sidst 1940érne efter aftale med Walt Disney, Disney figure som blev lavet lige før tegnefileme kom til Danmark::))vh Lars

    SvarSlet